Program „Penpal”

Korespondencja w języku angielskim z uczniami z innych krajów    w roku szkolnym 2022/2023  

Prawie 70 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1 we Frysztaku bierze udział w wymianie listów z rówieśnikami z innych krajów. Jest wielu uczniów chętnych do pisania listów i poznawania nowych kultur a przy tym nowych przyjaciół. Wielu z nich koresponduje nawet z dwoma uczniami z danej szkoły partnerskiej. Szkoły, z którymi korespondują uczniowie z SP nr 1 we Frysztaku w roku szkolnym 2022/2023:

Collège Immaculée

EVREUX

Francja

http://colleges.ac-rouen.fr/immaculee/ Ze szkołą tą współpracujemy już od kilkunastu lat.


CPI Alfonso VII

Hiszpania

http://www.edu.xunta.gal/centros/cpialfonsovii/ Dzięki tym kontaktom ze szkołami z innych krajów większość naszych uczniów ma szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Można zauważyć, że uczniowie chętnie piszą listy. Program korespondencyjny jest dla osób, które są w stanie pisać listy regularnie, którzy przynoszą je w wyznaczonym czasie i którzy chcą pisać w języku angielskim oraz chcą poznawać nowych przyjaciół z innych krajów. Pisanie listów to już taka tradycja w naszej szkole.


 

Korespondencja w języku angielskim z uczniami z innych krajów

w roku szkolnym 2017/2018

Podobnie jak w latach poprzednich uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 we Frysztaku korespondowali z rówieśnikami z innych krajów. W roku szkolnym 2017/18 uczniowie z klasy VII b, II a i II b (oddziały gimnazjalne) wymieniali listy z rówieśnikami z Francji i Włoch. Lista szkół, z którymi korespondują uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku w roku szkolnym 2017/2018: Collège Immaculée, EVREUX Francja I.C. „Via Cortina” Rzym Włochy


Korespondencja w języku angielskim z uczniami z innych krajów w roku szkolnym 2016/2017

W sumie 60 uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku miało szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Mogli też nauczyć się pisania czystych, przejrzystych listów. Wielu uczniów korespondowało nawet z dwoma uczniami z danej szkoły partnerskiej. Lista szkół, z którymi korespondowali uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku w roku szkolnym 2016/2017: Collège Immaculée, EVREUX Francja I.C. „Via Cortina” Rzym Włochy



Korespondencja w języku angielskim z uczniami z innych krajów w roku szkolnym 2015/2016

 W sumie 100 uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku bierze udział w wymianie listów z rówieśnikami z innych krajów. Jest wielu uczniów chętnych do pisania listów i poznawania nowych kultur a przy tym nowych przyjaciół. Wielu z nich koresponduje nawet z dwoma lub czterema uczniami z danej szkoły partnerskiej. Lista szkół, z którymi korespondują uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku w roku szkolnym 2015/2016: Collège Immaculée EVREUX Francja  http://colleges.ac-rouen.fr/immaculee/ Ze szkołą tą współpracujemy już od kilku lat.  


Ritsumeikan Junior and Senior High School z miasta Kyoto w Japonii. http://www.ritsumei.ac.jp/fkc/eng/  I.C. „Via Cortina”z Rzymu      Włochy http://www.icviacortinaroma.it/ 


FEDAC CASTELLAR Catalonia – Barcelona, Hiszpania http://www.fedac.cat/castellar/


Szkoła z USA.


Korespondencja 2014/2015

Uczniowie z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku korespondują w języku angielskim z rówieśnikami z następujących szkół: – College La Source, z AMNEVILLE we Francji; – Collège Immaculée, z EVREUX we Francji; – CPI Alfonso VII, z miasteczka Pontevedra w Hiszpanii; - Level English Services z miejscowości Vitoria-Gasteiz w Hiszpanii; – Ritsumeikan Junior and Senior High School z miasta Kyoto w Japonii.   Dzięki tym kontaktom ze szkołami z innych krajów większość naszych uczniów ma szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Można zauważyć, że uczniowie bardzo chętnie piszą listy i z każdym rokiem coraz więcej naszej młodzieży chce uczestniczyć w wymianie listów. Ponad 150 uczniów bierze udział w międzynarodowym programie wymiany listów w roku szkolnym 2014/2015.


 

Korespondencja 2013/2014

W roku szkolnym 2013/2014 młodzież z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku, bierze czynny udział w programie wymiany listów w języku angielskim z rówieśnikami z innych krajów. Jak co roku nie zabrakło chętnych uczniów do pisania listów w wersji tradycyjnej, czyli papierowej. Tradycja ta zanika, ale w naszej szkole chcemy ją zachować, pokazać jak listy powinny być pisane, aby druga osoba, do której list jest zaadresowany mogła go przeczytać a później odpisać. Uczniowie zaangażowani w program mają za zadanie napisać list na brudno a następnie po poprawieniu go przez nauczyciela języka angielskiego, przepisać poprawnie, nie robiąc już żadnych błędów. Jest to jedna z przyjemniejszych form ćwiczenia pisania w języku angielskim. W tym roku szkolnym uczniowie korespondują ze szkołą Ritsumeikan Junior High School z Kyoto, w Japonii. 24 uczniów klas pierwszych wymienia listy z kolegami i koleżankami z tej międzynarodowej szkoły. Jesteśmy zadowoleni, że udało się nam nawiązać kontakt ze szkołą japońską. W historii naszego Gimnazjum to już druga szkoła z Kraju Kwitnącej Wiśni, z którą korespondujemy. Oprócz tego kontunuujemy współpracę ze szkołą francuską- Collège Immaculée z regionu EVREUX. 3 grupy uczniów z klas pierwszych, drugich oraz trzecich pisze listy do uczniów z Francji. Jest to ok. 80 młodych ludzi, którzy bardzo chętnie skorzystali z możliwości poznania nowych przyjaciół z zagranicy. Tak jak i w poprzednich latach odbywa się wymiana listów z młodzieżą ze szkoły językowej Level English Services z kraju Basków, w Hiszpanii (19 uczniów pisze listy) oraz ze szkołą I.E.S. VALLE DE GUERRA, z La Laguny na Teneryfie, na Wyspach Kanaryjskich (44 uczniów bierze udział w wymianie listów z tą szkołą).


Korespondencja 2012/2013

Przede wszystkim współpraca ta opiera się na korespondencji w języku angielskim. Uczniowie wymieniają się listami ze swoimi rówieśnikami z różnych krajów. Ważne jest aby listy były pisane ręcznie, w taki sposób aby były przejrzyste i ładne. W tym roku bierze udział w wymianie listów w sumie 120 uczniów. Jest to znaczna liczba młodych ludzi, którzy sami, dobrowolnie zgłaszają się do korespondencji. Prawie z każdej klasy są uczniowie chętni do pisania listów i poznawania nowych kultur a przy tym nowych przyjaciół. Wielu z nich koresponduje nawet z dwoma uczniami z danej szkoły partnerskiej. Lista szkół, z którymi korespondują uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku: Collège Immaculée EVREUX Francja http://colleges.ac-rouen.fr/immaculee/


Level English Services Calle de Francisco Javier Landáburu Basque Country Hiszpania http://www.levelenglish.net/es/


I.E.S. VALLE DE GUERRA LA LAGUNA TENERIFE Wyspy Kanaryjskie Hiszpania


Krāslavas pamatskola Krāslava Łotwa http://www.kraslavaspsk.skolam.lv/


CPI Alfonso VII Pontevedra Hiszpania http://www.edu.xunta.es/centros/cpialfonsovii/


Oprócz tego jedna z klas, tzn. klasa II b współpracuje ze szkołami z Grecji, Czech i z inną szkołą z Polski w programie eTwinning.


Korespondencja – 2011/2012

W roku szkolnym 2011/2012 jak zawsze nawiązaliśmy współpracę ze szkołami zagranicznymi, których uczniowie korespondowali z naszymi uczniami w języku angielskim. Udało nam się nawiązać kontakt z takimi szkołami jak: – Szkoła z miejscowości Krāslava z Łotwy (29 uczniów wymieniało listy z uczniami z tamtej szkoły), – Szkoła Flood Middle School z USA, z miejscowości Stratford (12 uczniów brało udział w tej korespondencji). Kontynuowaliśmy również współpracę z – Collège Immaculée w Evreux we Francji (klasy pierwsze – 27 uczniów i drugie – 30 osób), – IES Celanova z Hiszpanii ( uczniowie z klas drugich i trzecich – 37 uczniów), – Escola Povill z okolic Barcelony w Hiszpanii (klasy pierwsze i niektórzy uczniowie z klasy drugiej – razem 27 uczniów), – I.E.S. VALLE DE GUERRA z Teneryfy, na Wyspach Kanaryjskich (klasy drugie i trzecie – razem 20 uczniów) Dzięki tym kontaktom ze szkołami z innych krajów większość naszych uczniów miała szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Można zauważyć, że uczniowie bardzo chętnie piszą listy i z każdym rokiem coraz więcej naszej młodzieży chce uczestniczyć w wymianie listów.


 

Korespondencja 2010/2011

Lista szkół, z którymi korespondowaliśmy w roku szkolnym 2010/2011: – Collège Immaculée, Evreux, Francja (2 klasy)- prawie 60 uczniów pisało listy do uczniów z tej właśnie szkoły, – IES Celanova, Hiszpania (30 uczniów) – Escola Povill obok Barcelony, Hiszpania (27 uczniów) – Szkoła z Volgogradu, Rosja (30 uczniów) – I.E.S. VALLE DE GUERRA, Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania (27 uczniów) Kontynuowaliśmy również współpracę z: – College et lycee SAINT- SEBASTIEN in Landerneau, Francja (44 uczniów) – Szkoła ze Słowacji, z miasta Brezová pod Bradlom (6 uczniów) – Florence Middle School w Dallas, USA (100 uczniów) Czasami zdarzyło się, że jeden uczeń korespondował z kilkoma rówieśnikami z kilku różnych krajów. Program korespondencyjny jest tylko dla osób, które są w stanie pisać listy regularnie, którzy przynoszą je w wyznaczonym czasie i którzy uwielbiają pisać w języku angielskim, chcą poćwiczyć pisanie w języku obcym oraz chcą poznawać nowych przyjaciół z innych krajów. Pisanie listów to już taka tradycja w naszej szkole i jej początki sięgają roku 2002. To wtedy mniej więcej rozpoczynaliśmy przygodę z wymianą listów. Do tej pory jest to coś, bez czego nie wyobrażamy sobie roku szkolnego.


Korespondencja 2009/2010

W roku szkolnym 2009/2010 nawiązaliśmy pisemny kontakt z takimi szkołami jak: -Collège Jean Rostand w Valence d’Agen, we Francji, – Szkoła z miejscowości SESIMBRA w Portugali, -Prywatna szkoła BELL SCHOOL, w Tamil Nadu, w Indiach, – HAVRE PUBLIC SCHOOLS z MONTANY, w USA, – ELM CREEK SCHOOLS z NEBRASKI, USA, – Szkoła ze Słowacji, z miejscowości Brezová pod Bradlom, -Szkoła średnia z miasta Móstoles niedaleko Madrytu, -Florence Middle School z Dallas w USA, -szkoła z miejscowości Mogilev (wschodnia część Białorusi). Kontynuowaliśmy również współpracę z College et lycee SAINT- SEBASTIEN w Landerneau, we Francji. Uczniowie wymieniali się listami ze swoimi rówieśnikami przez cały rok szkolny. Wielu z nich otrzymało ok. 9 listów w ciągu kilku miesięcy. Jest to naprawdę duża liczba. Uczniowie często dostawali też drobne upominki, zdjęcia czy pocztówki. Współpraca z Indiami opierała się na korespondencji, ale była prowadzona w ramach programu współpracy międzynarodowej Bell School. Każdy uczeń, na zakończenie projektu otrzymał dyplom- certyfikat ze szkoły językowej w Indiach, potwierdzający uczestnictwo w programie.